Etter revisjon av opprykkskriteriene for førstelektor og dosent i 2024, har KI-utviklingen gitt ytterligere bekreftelse på at dette var et riktig tiltak. Men der Kunnskapsdepartementet nok var litt vassent i hva som skulle telle av yrkesfaglig erfaring, ble selve forskriften formulert noe strammere. Dette er tatt opp i to innlegg der det ene var et innspill undet høringsrunden i 2024 og det andre en kommentar til KI-utviklingen 2 år seinere. Her et de to innleggene sammenfattet under ett:
Det er en tilbakemelding på denne ledeteksten til Claude*:
Lag en omforent sammenfatning på godt akademisk norsk av https://www.dosentforeningen.no/?p=4534 og https://www.dosentforeningen.no/?p=18686. Bruk Design1




