Sidekart SiderAlle bidrag Dosentene kommer! Nye blogger Dosentveien Digital dosent Teori & praksis Veiledere & komiteer Handlekurv Innledning til årsmøte i Dosentforeningen 2024 Kurs & seminarer Min konto Nettstedet Ny forskrift Faglig utviklingsarbeid og yrkeserfaring Om 1.lektor Om dosent Pedagogikk Stillingskriterier Om foreningen Årsmøte 22.05 kl 13-16 Arbeidet på institusjonsnivå HVL/Dosentforeningen Digitalt utviklingsarbeid Innledning v/leder Tore Rokkan Om Zoom-møter Ordstyrer og referent Regnskap Til stede på stedet Digital organisering Detaljer/Drøfting (organisering) Digital drift - oversikt Medlemskap og årskontingent Betale m/Vipps Teams | Medlemsskap Wordpress | Medlemsskap Multimodal nettside Notat 1, NMH Python: Trekke ut felt fra Excel-tabell Eksempel 2 Excel2HTML Eksempel 1 Foreningssaker Organisering 2024/25 Styret Vedtekter Oppmøte Sidekart Tegne medlemsskap Tekster Til kassen Utviklingsarbeid Vipps Checkout Innlegg1. nyhetsbrev: Tegne medlemskap1.lektorene i sjukepleie10 teser om akademia2-400 veiledningstimer for Ph.D.3D: Ny simuleringsarenaÅ ta kunnskapen i bruk ..Akademisk inflasjon?Alternativt nok?Assistentlæreren i praksisBære staurBalanseBare teknikk?Begrepsfeste erfaring: abduksjonBevissthetsnivå eller prosjektleveranse?Brave New WordsBudskapsdisiplinChatGPT leverer tekst, men ikke statistikkDialektisk pedagogikkDigital dosent: Hva må gjøres?Digitale formaterDigitalisering & dosentstigenDigitalt humanioraDjevelen i detaljeneDobbeltutlysning til likestilte, men ulike karrierestigerDosenstigen = B-kategori?Dosent i soloppgang?Dosent-ferdigheter i KI-tidDosentforeningens nettsider ~ 1 årEksperimentell U i helsefagEksperimentelt utviklingsarbeid ..Ekstern validitetEkstrem oppussing?En form passer ikke alle: Evaluering av kurs i høgskolepedagogikkEr det godt nok? Dvs. mange nok?Et spørsmål om stipendEtter snar?Eurosentrisk KIF eller U?Fagdidaktiker og kurator i dataanalyseFaglig forfatterskapFaglitterær krise?Faktisk leveranse fra krevende utviklingsarbeidFinlese FrascatiFleksibelt – Omvendt – På distanseFlytte budsjettmidler fra F til UFlytte forskningsfronten?Fore KI med pensumForske på utviklingsarbeidForskningens essens?Forsknings-KIForskningsfri fra undervisningspliktenForstå? Forandre?Fra akademikk til praktisismeFramskritt for norsk GPTGarantistenGjenopprette tillit som KI ødeleggerGPT-4 dataanalyseGradmålerGradsinflasjon?Hagtvet om masseuniversitetHjerneforskningHva trengs?Individuell kvalitet – Institusjonelt resultatJeg kan ikke tegne ..Jeg kan ikke tegne (2)Julebrev til DosentforeningenJust in Case/Just in TimeKastes barnet ut med badevannet?Khrono 12.04: Om DosentforeningenKI gir nye ferdighetskravKI-analyse av “hjemme hos”KI-assistent på steroiderKI-drevet fagreferentKI-generert undervisningsfilm?KI-konsekvenser for forskningKI-test i PostenKI: Eksperimentelt utviklingsarbeid?KI: Tillitssvikt i faglig formidlingKnape tdr & kunnskapsutviklingKomme igang (KI)Konferanse: KI & undervisningKortfattet: Nye karrierestigerKrav om utviklingsarbeidKronikk: Meritter undervisningen, styrk karriereløpeneKunnskapsarbeiderKunnskapsteknologi = identitetskrise?Kvalifikasjonskriterier, KI og nye evalueringsformerKvalifiseringsveierKvalitet & kvalifikasjonKvalitet i utviklingsarbeidKvalitetsutviklingLære & bruke – Godt initiativ fra UiBLæremidler fra utviklingsarbeidLage lærestoff med KILange opprykkssøknader?Liminalfasen, – en utfordring for Dosentforeningen?Liste over medlemmer som kan bidra med veiledningMangler erfaring med Ph.D.-veiledningMaster på eksperimentell UMedikamentregning som KI-eksempel.Mer om veiledningMultimodalt: KI i kunnskapsarbeidetNår F=UNasjonal dosentskole?Nasjonalt 1.lektorprogram?Nettstedsbesøk: 3 første uker.Nomenklatur: Dosent eller docent?NorGPT i norsk UH-sektorNorsk fagspråkNorske språkmodellerNy lærebok & studieplan = FoU?Nye vilkår for dataanalyse og statistikkNye vinderOddmund Hoel: Både ogØkende interesseØkonomi & ansvaret for utvikling av utdanningOm ‘taus kunnskap’Opp av ei grøft – ned i den andre?Opp av grøfta! Profesjonsmelding 5/4Opprykk til professorstigen?Organiske intellektuellePendelen svinger: Erfaring og praksis.Personvern & UH-digitaliseringPraktiske prosedyrer i sykepleieProfesjons-Ph.D ?ProfileringProgrammatisk om utviklingsarbeidPython-kode fra ChatGPT for å behandle medlemslisteRaccoon Gang: KI-assistentRecognition, reward and evaluationSaksprosa for KI-opplæringScholarship of Teaching & LearningSlutten på begynnelsen ..SøkertallSosial kapital og innenfrablikketSpille på lagStabilt utviklingsarbeidSteven Jobs om utviklingsarbeidStore Operative (lærings)ModellerStørre klarhet som premissSvikter verdigrunnlaget?Teori & praksis – Nema problema?Tillit og normativ ordenTjene folketTore på sporetTre posisjonerTsunami på veiUH-kompass i nytt landskapUlik kompetanse – to karriereløpUnder/forståttUndervisningens dramaturgiUtafor hagegjerdetUtdanningsformater i forandringUtvikle fleksible digitale læreverkUtvikle kurs i fellesskapUtvikling, innovasjon, anvendt forskning ..Utviklingsarbeid i medvindUtviklingsarbeid og digitaliseringVeileder, veiledet og villedet ..Veilederklynger?VerdinettverkVi trenger dine innspill til endring i stillingskriterier!Videotips på hjemmekontoret Post Views: 92