Sidekart SiderAlle bidrag Emneknagger Eksamensordninger Nyhetsbrev Overgangsordninger Opprop Dosentene kommer. Nye blogger Dosentveien Digital dosent Institusjonsnivået Professorstigen Teori & praksis Veiledere & komiteer Forskjellen må utgjøre en forskjell Handlekurv Innledning til årsmøte i Dosentforeningen 2024 Kurs & konferanser ICITL 2025 OsloMet 5.-7. aug. Min konto Nettstedet Hva blir lest? Struktur for nettstedet Ny forskrift Faglig utvikling på ideplanet? Faglig utviklingsarbeid og yrkeserfaring Nøkkelformuleringer Om 1.lektor Om dosent Pedagogikk Stillingskriterier Om foreningen Årsmøte 22.05 kl 13-16 Arbeidet på institusjonsnivå HVL/Dosentforeningen Digitalt utviklingsarbeid Innledning v/leder Tore Rokkan Om Zoom-møter Ordstyrer og referent Regnskap Til stede på stedet Bort herfra, det er mitt mål Digital organisering Detaljer/Drøfting (organisering) Digital drift - oversikt Journalistisk KI-støtte KI-tilpasning for Dosenstigen Konferansespor om KI for & i dosentstigen. Medlemskap og årskontingent Betale m/Vipps Teams | Medlemsskap Wordpress | Medlemsskap Multimodal nettside Notat 1, NMH Python: Trekke ut felt fra Excel-tabell Eksempel 2 Excel2HTML Eksempel 1 Foreningssaker Medlemsregister Organisering 2024/25 Styret 2024/25 Forslag styret 2024/25 Vedtekter Oppmøte Sidekart Tegne/fornye medlemsskap Tekster Til kassen Utviklingsarbeid xU: Eksperimentelt utviklingsarbeid Vipps Checkout Innlegg1. nyhetsbrev: Tegne medlemskap1.lektorene i sjukepleie10 Q-tips & universitetskrise112 skisser skal bli 4-62-400 veiledningstimer for Ph.D.3D: Ny simuleringsarena4-6 KI forskningssentreÅ skrive med KIÅ skyvfle ord – dødt språkÅ ta kunnskapen i bruk ..Adressere et utviklingsproblemAkademisk inflasjon?Akademisk karriere – rebalansert FoUAll tekst er sitater.Alternativt nok?Angrep på amerikansk akademiaArbeid og kapitalArtikkelsystemet i hardt værAssistentlæreren i praksisAuto-video i presentasjonerAvvikle hjemmeeksamen?Bære staurBalanseBank i bordet for faglig forfatterskapBare teknikk?Begrepsfeste erfaring: abduksjonBevissthetsnivå eller prosjektleveranse?Blæst fra alle kanterBlindflekk: KI-opplæring av ansatteBrooke Shields i fagpolitikken.BudskapsdisiplinBytteverdi for få vs felles bruksverdi?Data som prosessindustriDatapunkter eller datasentre?Delvis spesifisert oppskriftDen engelske sykeDialektisk pedagogikkDigital dosent: Hva må gjøres?Digital humanismeDigitale læreverk – delta på kurs!Digitalisering & dosentstigenDigitalisering: Ytre krav – indre motstandDigitaliseringen biterDigitalt humanioraDjevelen i detaljeneDobbeltutlysning til likestilte, men ulike karrierestigerDokumentstrukturDosenstigen = B-kategori?Dosenten i StortingetDosentforening og ArendalsukeDosentforeningens nettsider ~ 1 årDosentstigen: Nye tilsettingsreglerDosentstigen: vedtak 04.06.24Droppe karakterne?Edruelig KIEgen konferanseartikkel?Eksamensdesign (fra ChatGPT)Eksegese om karrierekriterierEksperimentell innovasjonEksperimentelt utviklingsarbeid ..Ekstern validitetEkstrem oppussing?En form passer ikke alle: Evaluering av kurs i høgskolepedagogikkEngasjement eller god i matte?Er det godt nok? Dvs. mange nok?Et spørsmål om stipendEtter snar?Eurosentrisk KIEvig eies kun det teipteF eller U?Fagdidaktiker og kurator i dataanalyseFaglitterær krise?Faktisk leveranse fra krevende utviklingsarbeidFaktorisere KIFerdighet & læringsmotivasjonFinlese FrascatiFirma for eksamensjuks i bakkenFleksibelt – Omvendt – På distanseFlytte budsjettmidler fra F til UFlytte forskningsfronten?Fore KI med pensumFormanende DigDirForske på utviklingsarbeidForskning som mantraForskningens essens?Forsknings-KIForskningsfri fra undervisningspliktenForskningsjuksForskrift, Frascati, Nor-Cam og KIForskyvninger i høyere utdanningForstå? Forandre?Fra akademikk til praktisismeFra campus til onlineFrascati som 10 min podcastGanske fornøyde (m/havresekken)GarantistenGenerative tekster – ikke Kunstig IntelligensGjenopprette tillit som KI ødeleggerGoogle LearnGradmålerGradsinflasjon?Hagtvet om masseuniversitetHelse-informatikk. Takk!Helse: Privatisering av hjemmebesøkHelseskadelig ITHigh Tech / High TouchHjerneforskningHøstbrev til Dosentforeningen, sept 24Humanoider og hundronerHva trengs?Hvem tar UH-regninga i UK?Hver medarbeider inngår i FoUHvis master var en vaskemaskinHvorfor pugge?I krystallkula 26/27Idedugnad: Eksperimentelt utviklingsarbeidIdeer til utviklingstiltakIkke overprøve sensurenIkke uten ironiIndividuell kvalitet – Institusjonelt resultatInnovasjon (på engelsk)Innovasjon som mentalitetsforandring?Innspill til nye kriterierInntil videre (opprykk OsloMet)Interessant utviklingsarbeidInvestering & innovasjonJulebrev til DosentforeningenKan KI skrive vitenskapelig artikkel?Kastes barnet ut med badevannet?KategorimistakKhrono 12.04: Om DosentforeningenKI & bokbransjen.KI & kunstnerisk utviklingsarbeidKI er ingen lærerautomatKI på systemnivåetKI-assistent på steroiderKI-lærerens ABCKI-markørene (enn så lenge)KI-milliarden & dosentstigenKI-orienterte læringsobjekterKI-podcast om digitalt NorgeKI-rasjonalisering av undervisningKI-test i PostenKI: Tillitssvikt i faglig formidlingKjapt & langsomt + KIKnape tdr & kunnskapsutviklingKonferanse: KI & undervisningKortfattet: Nye karrierestigerKrav om utviklingsarbeidKrise i utdanningssystemet.Kronikk: Meritter undervisningen, styrk karriereløpeneKrympet akademia.Kun av det gode? Om akademisk selvforståelseKunnskapsarbeid blir gratisKunnskapsbasert på individnivåKunnskapsteknologi = identitetskrise?Kunstig intelligens blir allemannseieKvalifisering som temaKvalifiseringsveierKvalitet & kvalifikasjonKvalitet i utviklingsarbeidKvalitetsutviklingLære & bruke – Godt initiativ fra UiBLære av studenteneLæremidler fra utviklingsarbeidLæringsarKItekt (opprykkskurs)Lage lærestoff med KILange opprykkssøknader?Langsom vekst i krisetidLiminalfasen, – en utfordring for Dosentforeningen?Linjestrid om ledelseListe over medlemmer som kan bidra med veiledningLLM & SFT (Små Faglige Tekstmodeller)Løse problemer, – ikke “ha kunnskap”Må FoU-arbeid skje på engelsk?Mangler erfaring med Ph.D.-veiledningMarkedets jernlovMaster på eksperimentell UMer om veiledningMeritterte undervisere organiserer segMultimodaltMultimodalt: KI i kunnskapsarbeidetMuntligNærmeste intervensjonssone – redefinertNår F=UNasjonal dosentskole?Nett/verk/tøy & be/grepNettstedsbesøk: 3 første uker.Nettverksbygging for DosentstigenNoe HELT annet..Nomenklatur: Dosent eller docent?NOR-CAM & FrascatiNorsk fagspråkNorsk KI-UHNVA: Registrere utviklingsarbeidNy lærebok & studieplan = FoU?Ny økonomisk realitetNye vinderNytt felleskurs i kunnskapsorganiseringObservasjon fra Open Educa BerlinOddmund Hoel: Både ogØkende bruk av KIØkende interesseØkonomi & ansvaret for utvikling av utdanningOm ‘taus kunnskap’Om faglig utviklingsarbeidOpp av ei grøft – ned i den andre?Opp av grøfta! Profesjonsmelding 5/4OppgaveoppskriftOpprykk til professorstigen?Opprykkssøknad m/KI-veilederOppussingprosjekt i land.Organiske intellektuelleOvergangsordning (høringssvar fra Dosentforeningen)Overproduksjon av forskning.På boks?På gummisålerPedagogisk metastudiePendelen svinger: Erfaring og praksis.Personvern & UH-digitaliseringPh.D. LightProfesjons-Ph.D ?ProfileringProgrammatisk om utviklingsarbeidRaccoon Gang: KI-assistentRealitetsorienteringRealitetsorienteringRecognition, reward and evaluationRendyrke dosentstigenScholarship of Teaching & LearningSertifikat for fleksibel ferdighetSiste .. & Mest lestSkriftkulturSlitesterk støtteSlutten på begynnelsen ..Software eats the worldsøK-I global fagtekstSøkertallSom man roper i skogenSosial kapital og innenfrablikketSpille på lagSpør, da vel!Stabilt utviklingsarbeidSteven Jobs om utviklingsarbeidStore Operative (lærings)ModellerStørre klarhet som premissStudentleder: Not going backSvikter verdigrunnlaget?Syn for sagnSynsing & det kunnskapsbaserteTenkende maskiner?Teori & praksis – Nema problema?Tillit og normativ ordenTjene folketTo grøfterTo linjer for KI-mplementeringTore på sporetTre posisjonerTsunami på veiTysk fagskole .. og litt norskUH-kompass i nytt landskapUH-sektor med skylapper mot samfunnet.Ulik kompetanse – to karriereløpUllent og inkonsistentUnder/forståttUndervisning på boksUndervisningens dramaturgiUndervisningens festtalerUndervisningsfaglig kompetanseUniversitet som folkehøgskole?Universitetsdata som vareUtafor hagegjerdetUtdanningsøkonomiUtredningsforskningUtvikle fleksible digitale læreverkUtvikle kurs i fellesskapUtvikling, innovasjon, anvendt forskning ..Utviklingsarbeid for praksisintegrasjonUtviklingsarbeid i lærerutdanningUtviklingsarbeid i masteroppgaveUtviklingsarbeid i medvindUtviklingsarbeid som kritisk undersøkelseUtviklingsarbeid: Lek & lærVariert UH-landskapVeileder, veiledet og villedet ..Veilederklynger?VendepunkterVerdigrunnlag & operasjonaliseringVerdinettverkVi trenger dine innspill til endring i stillingskriterier!Videotips på hjemmekontoret