Sidekart SiderAlle bidrag Dosentene kommer. Nye blogger Dosentveien Digital dosent Teori & praksis Veiledere & komiteer Handlekurv Innledning til årsmøte i Dosentforeningen 2024 Kurs & seminarer Min konto Nettstedet Hva blir lest? Ny forskrift Faglig utviklingsarbeid og yrkeserfaring Nøkkelformuleringer Om 1.lektor Om dosent Pedagogikk Stillingskriterier Om foreningen Årsmøte 22.05 kl 13-16 Arbeidet på institusjonsnivå HVL/Dosentforeningen Digitalt utviklingsarbeid Innledning v/leder Tore Rokkan Om Zoom-møter Ordstyrer og referent Regnskap Til stede på stedet Digital organisering Detaljer/Drøfting (organisering) Digital drift - oversikt Medlemskap og årskontingent Betale m/Vipps Teams | Medlemsskap Wordpress | Medlemsskap Multimodal nettside Notat 1, NMH Python: Trekke ut felt fra Excel-tabell Eksempel 2 Excel2HTML Eksempel 1 Foreningssaker Medlemsregister Organisering 2024/25 Styret 2024/25 Forslag styret 2024/25 Vedtekter Oppmøte Sidekart Tegne medlemsskap Tekster Til kassen Utviklingsarbeid Vipps Checkout Innlegg1. nyhetsbrev: Tegne medlemskap1.lektorene i sjukepleie112 skisser skal bli 4-62-400 veiledningstimer for Ph.D.3D: Ny simuleringsarenaÅ skrive med KIÅ ta kunnskapen i bruk ..Akademisk inflasjon?Alternativt nok?Angrep på amerikansk akademiaArtikkelsystemet i hardt værAssistentlæreren i praksisAuto-video i presentasjonerBære staurBalanseBare teknikk?Begrepsfeste erfaring: abduksjonBevissthetsnivå eller prosjektleveranse?Brooke Shields i fagpolitikken.BudskapsdisiplinDialektisk pedagogikkDigital dosent: Hva må gjøres?Digital humanismeDigitalisering & dosentstigenDigitalisering: Ytre krav – indre motstandDigitaliseringen biterDigitalt humanioraDjevelen i detaljeneDobbeltutlysning til likestilte, men ulike karrierestigerDokumentstrukturDosenstigen = B-kategori?Dosenten i StortingetDosentforeningens nettsider ~ 1 årDosentstigen: Nye tilsettingsreglerDosentstigen: vedtak 04.06.24Edruelig KIEksperimentelt utviklingsarbeid ..Ekstern validitetEkstrem oppussing?En form passer ikke alle: Evaluering av kurs i høgskolepedagogikkEr det godt nok? Dvs. mange nok?Et spørsmål om stipendEtter snar?Eurosentrisk KIF eller U?Fagdidaktiker og kurator i dataanalyseFaglitterær krise?Faktisk leveranse fra krevende utviklingsarbeidFinlese FrascatiFleksibelt – Omvendt – På distanseFlytte budsjettmidler fra F til UFlytte forskningsfronten?Fore KI med pensumFormanende DigDirForske på utviklingsarbeidForskningens essens?Forsknings-KIForskningsfri fra undervisningspliktenForskningsjuksForskyvninger i høyere utdanningForstå? Forandre?Fra akademikk til praktisismeGarantistenGenerative tekster – ikke Kunstig IntelligensGjenopprette tillit som KI ødeleggerGradmålerGradsinflasjon?Hagtvet om masseuniversitetHelse-informatikk. Takk!HjerneforskningHva trengs?Hver medarbeider inngår i FoUHvorfor pugge?Individuell kvalitet – Institusjonelt resultatInnovasjon som mentalitetsforandring?Interessant utviklingsarbeidJulebrev til DosentforeningenKastes barnet ut med badevannet?Khrono 12.04: Om DosentforeningenKI & kunstnerisk utviklingsarbeidKI er ingen lærerautomatKI på systemnivåetKI-assistent på steroiderKI-markørene (enn så lenge)KI-test i PostenKI: Tillitssvikt i faglig formidlingKnape tdr & kunnskapsutviklingKonferanse: KI & undervisningKortfattet: Nye karrierestigerKrav om utviklingsarbeidKronikk: Meritter undervisningen, styrk karriereløpeneKunnskapsteknologi = identitetskrise?KvalifiseringsveierKvalitet & kvalifikasjonKvalitet i utviklingsarbeidKvalitetsutviklingLære & bruke – Godt initiativ fra UiBLære av studenteneLæremidler fra utviklingsarbeidLage lærestoff med KILange opprykkssøknader?Liminalfasen, – en utfordring for Dosentforeningen?Linjestrid om ledelseListe over medlemmer som kan bidra med veiledningLLM & SFT (Små Faglige Tekstmodeller)Må FoU-arbeid skje på engelsk?Mangler erfaring med Ph.D.-veiledningMaster på eksperimentell UMer om veiledningMeta-studie: KI i utdanningMultimodalt: KI i kunnskapsarbeidetMuntligNår F=UNasjonal dosentskole?Nasjonalt 1.lektorprogram?Nett/verk/tøy & be/grepNettstedsbesøk: 3 første uker.Nettverksbygging for DosentstigenNomenklatur: Dosent eller docent?Norsk fagspråkNorsk KI-UHNVA: Registrere utviklingsarbeidNy lærebok & studieplan = FoU?Ny økonomisk realitetNye vinderOddmund Hoel: Både ogØkende interesseØkonomi & ansvaret for utvikling av utdanningOm ‘taus kunnskap’Opp av ei grøft – ned i den andre?Opp av grøfta! Profesjonsmelding 5/4OppgaveoppskriftOpprykk til professorstigen?Oppussingprosjekt i land.Organiske intellektuelleOverproduksjon av forskning.Pendelen svinger: Erfaring og praksis.Personvern & UH-digitaliseringProfesjons-Ph.D ?ProfileringProgrammatisk om utviklingsarbeidRaccoon Gang: KI-assistentRecognition, reward and evaluationScholarship of Teaching & LearningSlutten på begynnelsen ..søK-I global fagtekstSøkertallSosial kapital og innenfrablikketSpille på lagStabilt utviklingsarbeidSteven Jobs om utviklingsarbeidStore Operative (lærings)ModellerStørre klarhet som premissSvikter verdigrunnlaget?Syn for sagnTeori & praksis – Nema problema?Tillit og normativ ordenTjene folketTo grøfterTore på sporetTre posisjonerTsunami på veiTysk fagskole .. og litt norskUH-kompass i nytt landskapUlik kompetanse – to karriereløpUnder/forståttUndervisningens dramaturgiUniversitet som folkehøgskole?Utafor hagegjerdetUtvikle fleksible digitale læreverkUtvikle kurs i fellesskapUtvikling, innovasjon, anvendt forskning ..Utviklingsarbeid i lærerutdanningUtviklingsarbeid i medvindVeileder, veiledet og villedet ..Veilederklynger?VendepunkterVerdigrunnlag & operasjonaliseringVerdinettverkVi trenger dine innspill til endring i stillingskriterier!Videotips på hjemmekontoret