Sidekart SiderAlle bidrag Emneknagger Eksamensordninger Overgangsordninger Dosentene kommer. Nye blogger Dosentveien Digital dosent Institusjonsnivået Professorstigen Teori & praksis Veiledere & komiteer Handlekurv Innledning til årsmøte i Dosentforeningen 2024 Kurs & konferanser Kurstilbud Min konto Nettstedet Hva blir lest? Struktur for nettstedet Ny forskrift Faglig utviklingsarbeid og yrkeserfaring Nøkkelformuleringer Om 1.lektor Om dosent Pedagogikk Stillingskriterier Om foreningen Årsmøte 22.05 kl 13-16 Arbeidet på institusjonsnivå HVL/Dosentforeningen Digitalt utviklingsarbeid Innledning v/leder Tore Rokkan Om Zoom-møter Ordstyrer og referent Regnskap Til stede på stedet Digital organisering Detaljer/Drøfting (organisering) Digital drift - oversikt Journalistisk KI-støtte KI-tilpasning for Dosenstigen Konferansespor om KI for & i dosentstigen. Medlemskap og årskontingent Betale m/Vipps Teams | Medlemsskap Wordpress | Medlemsskap Multimodal nettside Notat 1, NMH Python: Trekke ut felt fra Excel-tabell Eksempel 2 Excel2HTML Eksempel 1 Foreningssaker Medlemsregister Organisering 2024/25 Styret 2024/25 Forslag styret 2024/25 Vedtekter Oppmøte Sidekart Tegne/fornye medlemsskap Tekster Til kassen Utviklingsarbeid Vipps Checkout Bort herfra, det er mitt mål Innlegg1. nyhetsbrev: Tegne medlemskap1.lektorene i sjukepleie112 skisser skal bli 4-62-400 veiledningstimer for Ph.D.3D: Ny simuleringsarenaÅ skrive med KIÅ ta kunnskapen i bruk ..Akademisk inflasjon?Akademisk karriere – rebalansert FoUAlternativt nok?Angrep på amerikansk akademiaArtikkelsystemet i hardt værAssistentlæreren i praksisAuto-video i presentasjonerAvvikle hjemmeeksamen?Bære staurBalanseBare teknikk?Begrepsfeste erfaring: abduksjonBevissthetsnivå eller prosjektleveranse?Blæst fra alle kanterBrooke Shields i fagpolitikken.BudskapsdisiplinBytteverdi for få vs felles bruksverdi?Data som prosessindustriDatapunkter eller datasentre?Delvis spesifisert oppskriftDen engelske sykeDialektisk pedagogikkDigital dosent: Hva må gjøres?Digital humanismeDigitalisering & dosentstigenDigitalisering: Ytre krav – indre motstandDigitaliseringen biterDigitalt humanioraDjevelen i detaljeneDobbeltutlysning til likestilte, men ulike karrierestigerDokumentstrukturDosenstigen = B-kategori?Dosenten i StortingetDosentforening og ArendalsukeDosentforeningens nettsider ~ 1 årDosentstigen: Nye tilsettingsreglerDosentstigen: vedtak 04.06.24Droppe karakterne?Edruelig KIEksamensdesign (fra ChatGPT)Eksperimentelt utviklingsarbeid ..Ekstern validitetEkstrem oppussing?En form passer ikke alle: Evaluering av kurs i høgskolepedagogikkEngasjement eller god i matte?Er det godt nok? Dvs. mange nok?Et spørsmål om stipendEtter snar?Eurosentrisk KIF eller U?Fagdidaktiker og kurator i dataanalyseFaglitterær krise?Faktisk leveranse fra krevende utviklingsarbeidFinlese FrascatiFleksibelt – Omvendt – På distanseFlytte budsjettmidler fra F til UFlytte forskningsfronten?Fore KI med pensumFormanende DigDirForske på utviklingsarbeidForskningens essens?Forsknings-KIForskningsfri fra undervisningspliktenForskningsjuksForskyvninger i høyere utdanningForstå? Forandre?Fra akademikk til praktisismeFra campus til onlineGanske fornøyde (m/havresekken)GarantistenGenerative tekster – ikke Kunstig IntelligensGjenopprette tillit som KI ødeleggerGradmålerGradsinflasjon?Hagtvet om masseuniversitetHelse-informatikk. Takk!Helse: Privatisering av hjemmebesøkHjerneforskningHøstbrev til medlemmer i Dosentforeningen, septemberHva trengs?Hver medarbeider inngår i FoUHvorfor pugge?Idedugnad: Eksperimentelt utviklingsarbeidIdeer til utviklingstiltakIkke overprøve sensurenIkke uten ironiIndividuell kvalitet – Institusjonelt resultatInnovasjon som mentalitetsforandring?Innspill til nye kriterierInteressant utviklingsarbeidJulebrev til DosentforeningenKastes barnet ut med badevannet?Khrono 12.04: Om DosentforeningenKI & bokbransjen.KI & kunstnerisk utviklingsarbeidKI er ingen lærerautomatKI på systemnivåetKI-assistent på steroiderKI-markørene (enn så lenge)KI-milliarden & dosentstigenKI-test i PostenKI: Tillitssvikt i faglig formidlingKnape tdr & kunnskapsutviklingKonferanse: KI & undervisningKortfattet: Nye karrierestigerKrav om utviklingsarbeidKrise i utdanningssystemet.Kronikk: Meritter undervisningen, styrk karriereløpeneKrympet akademia.Kunnskapsbasert på individnivåKunnskapsteknologi = identitetskrise?KvalifiseringsveierKvalitet & kvalifikasjonKvalitet i utviklingsarbeidKvalitetsutviklingLære & bruke – Godt initiativ fra UiBLære av studenteneLæremidler fra utviklingsarbeidLage lærestoff med KILange opprykkssøknader?Langsom vekst i krisetidLiminalfasen, – en utfordring for Dosentforeningen?Linjestrid om ledelseListe over medlemmer som kan bidra med veiledningLLM & SFT (Små Faglige Tekstmodeller)Må FoU-arbeid skje på engelsk?Mangler erfaring med Ph.D.-veiledningMaster på eksperimentell UMer om veiledningMer til opprykkssøknaden?Meta-studie: KI i utdanningMultimodalt: KI i kunnskapsarbeidetMuntligNår F=UNasjonal dosentskole?Nett/verk/tøy & be/grepNettstedsbesøk: 3 første uker.Nettverksbygging for DosentstigenNoe HELT annet..Nomenklatur: Dosent eller docent?Norsk fagspråkNorsk KI-UHNVA: Registrere utviklingsarbeidNy lærebok & studieplan = FoU?Ny økonomisk realitetNye vinderNytt felleskurs i kunnskapsorganiseringOddmund Hoel: Både ogØkende bruk av KIØkende interesseØkonomi & ansvaret for utvikling av utdanningOm ‘taus kunnskap’Opp av ei grøft – ned i den andre?Opp av grøfta! Profesjonsmelding 5/4OppgaveoppskriftOpprykk til professorstigen?Oppussingprosjekt i land.Organiske intellektuelleOvergangsordning (høringssvar fra Dosentforeningen)Overproduksjon av forskning.På gummisålerPedagogisk metastudiePendelen svinger: Erfaring og praksis.Personvern & UH-digitaliseringProfesjons-Ph.D ?ProfileringProgrammatisk om utviklingsarbeidRaccoon Gang: KI-assistentRealitetsorienteringRealitetsorienteringRecognition, reward and evaluationScholarship of Teaching & LearningSiste .. & Mest lestSlutten på begynnelsen ..søK-I global fagtekstSøkertallSosial kapital og innenfrablikketSpille på lagSpør, da vel!Stabilt utviklingsarbeidSteven Jobs om utviklingsarbeidStore Operative (lærings)ModellerStørre klarhet som premissStudentleder: Not going backSvikter verdigrunnlaget?Syn for sagnSynsing & det kunnskapsbaserteTeori & praksis – Nema problema?Tillit og normativ ordenTjene folketTo grøfterTore på sporetTre posisjonerTsunami på veiTysk fagskole .. og litt norskUH-kompass i nytt landskapUH-sektor med skylapper mot samfunnet.Ulik kompetanse – to karriereløpUllent og inkonsistentUnder/forståttUndervisningens dramaturgiUndervisningsfaglig kompetanseUniversitet som folkehøgskole?Utafor hagegjerdetUtvikle fleksible digitale læreverkUtvikle kurs i fellesskapUtvikling, innovasjon, anvendt forskning ..Utviklingsarbeid for praksisintegrasjonUtviklingsarbeid i lærerutdanningUtviklingsarbeid i medvindUtviklingsarbeid som kritisk undersøkelseVariert UH-landskapVeileder, veiledet og villedet ..Veilederklynger?VendepunkterVerdigrunnlag & operasjonaliseringVerdinettverkVi trenger dine innspill til endring i stillingskriterier!Videotips på hjemmekontoret