Her har vi samlet nyheter og innspill som i vid forstand gjelder kunnskapsteori, praksis, forskning og utviklingsarbeid (FoU).
- Forskning som mantra
- Observasjon fra Open Educa Berlin
- Adressere et utviklingsproblem
- Slitesterk støtte
- Arbeid og kapital
- Kun av det gode? Om akademisk selvforståelse
- Utredningsforskning
- Ferdighet & læringsmotivasjon
- Om faglig utviklingsarbeid
- Sertifikat for fleksibel ferdighet
- Kunnskapsbasert på individnivå
- Krise i utdanningssystemet.
- Utviklingsarbeid for praksisintegrasjon
- Synsing & det kunnskapsbaserte
- Ikke uten ironi
- Ullent og inkonsistent
- Dosentforening og Arendalsuke
- På gummisåler
- Artikkelsystemet i hardt vær
- Verdigrunnlag & operasjonalisering
- Innovasjon som mentalitetsforandring?
- Interessant utviklingsarbeid
- Forskyvninger i høyere utdanning
- Forskningsjuks
- Tysk fagskole .. og litt norsk
- Programmatisk om utviklingsarbeid
- Teori & praksis – Nema problema?
- Krav om utviklingsarbeid
- Kvalitet i utviklingsarbeid
- Ekstern validitet
- Opp av ei grøft – ned i den andre?
- Fra akademikk til praktisisme
- Garantisten
- Tsunami på vei
- Gradsinflasjon?
- Kastes barnet ut med badevannet?
- Pendelen svinger: Erfaring og praksis.
- Bare teknikk?
- Begrepsfeste erfaring: abduksjon
- Kunnskapsteknologi = identitetskrise?
- Under/forstått
- Svikter verdigrunnlaget?
- Eksperimentelt utviklingsarbeid ..
- Hagtvet om masseuniversitet
- Forskningens essens?
- Etter snar?
- Bære staur
- Faktisk leveranse fra krevende utviklingsarbeid
- Utviklingsarbeid i medvind
- Flytte forskningsfronten?
- Utvikling, innovasjon, anvendt forskning ..
- Bevissthetsnivå eller prosjektleveranse?
- Forsknings-KI
- Nye vinder
- KI-test i Posten
- Spille på lag
- Dialektisk pedagogikk
- Verdinettverk
- Alternativt nok?
- Recognition, reward and evaluation
- Om ‘taus kunnskap’
- Å ta kunnskapen i bruk ..
- Sosial kapital og innenfrablikket
- Økonomi & ansvaret for utvikling av utdanning
- 2-400 veiledningstimer for Ph.D.
- Gradmåler
- Kvalitetsutvikling
- Mangler erfaring med Ph.D.-veiledning